Tabung

Thursday, March 4

BUKAN UNTUK BACAAN UMUM.

fahami title...
entry ni x perlu di bace...
entry ni x perlu di comment...
entry ni x perlukan perhatian sape2...
JGN MASUK!

entry ni sgt lucah...
so jgn masuk...
entry ni kejam...
so jgn masuk...
entry ni tersgt seram...
so jgn masuk...
entry xderk yang menarik...
so jgn masuk...
kalo da termasuk blum terlewat utk exit dari entry ini..
so diulang..
JGN MASUK!
tq....








--------------------------------------------------------------------------------------
dear kakak,
bgn pagi je mood xelok da dtgkan...
1 jangkaan yang tepat..
ari ni hari yang sgt bangang..
knape???
kenape perasaan ni selalu hadir kat kau..
bkn dtg sekali...
datang banyak kali...
tolong la...
hoi serabut la...
rase cam nak mencar*t2 ari ni...
earggghhhhhhh!!!!
tolong la ubah diri...
bile nak berubah...
berubah la...
kalo dulu dari sesuatu yang kurang baik kepade yang baik..
ok hampir berjaye..
skang dari baik kepade lebih baik...
contoh sekeliling kau pun ade...
kenape xnk ikut?
kenape?
kau nak jd diri sendiri???.
bgus sgt ke diri kau tu...
kau tu LOSER je lebey..
ha skang kau rase nak nangis...
nangis la slagi mahu...
mmg perangai kau pun...
masalah sikit nangis...
ingat tu penyelesaian masalah..
padan muke...
LOSER...!!!!!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

SHUT UP!
aku tau sape aku...
aku ade hati...
aku ade perasaan...
aku ade keinginan...
kau ingat aku x nk ke berubah jadi yang lebih baik...
aku ade kesedaran...
kesedaran tu muncul banyak kali...
malangnye tiada tindakan...
tgk!
aku sedar kan sekarang...
aku sedar!
so ade tindakan yang aku cube amik...???
adekah ape yang aku lakukan ini 1 tindakan...
no!
ini satu luahan...
aku nak luahkan segalenye...
meluahan diatas keyboard yang x memahami hati penaip sebenar...
keyboard hanye menjalankan tugas sahaja..

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------


"dalam hidup ni kalau kite nak berjaya..kite kene hampiri orang yang positif...dan kite jgn jd yang negatif "...
ok aku setuju ngn ayat ni...
tapi ayat ni B***.!!!!
kenape perlu ckp kat aku cmtu...
kau ingat aku ni nak pegi negatif kn orang...
kau tau x ape perasaan aku sekarang...
kau ingat tindakan aku tadi tu sedang menegatifkan die...
kau ingat aku xnk bg die berjaya...
kenape kau ingat aku ni mcm penghalang utk die berjaye!!!!
FUCK OFF....!!!
 xperlu perli aku sebegitu...
persoalannye....
adekah aku sedang @ selaluu menegatifkan insan lain?????
kau bru kenal aku hari ini!
 kau xtau sape aku?
bkn aku yang sekarang...
tp aku yang sebenar...
hanya family aku je kenal sape aku sebenar...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ape yang aku rase aku patut ubah pade diri ini????
ubah ke???
aku rase aku cume menambahkan kehipokritan dlm diri...
tambah dan tambah lagi...
biar aku dibebani lagi dengan sikap aku sendiri...
padan muke!!
cube kau jgn bercakap...
diam je...

xperlu nak peramah...
dan jgn jadi peramah....
kau ingat bile diri kau peramah orang suke kat kau...
tidak!
orang x suke kat kau!!!!!
sebab kau sendiri pun x penah suke kau kan...
kau merosakkan diri kau sendiri dulu...
kau x sayang diri kau dulu...

fikiran singkat kan time tu...
tu la padahnye..
tolong stop sepenuh masa!!!
xderk separuh masa dah...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
kaunselar?
mane kaunselar terhebat?
mane?
kau kaunseling budak yang bermasalah ini...
disiplinkan die....!!!!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ya Allah..
kenapa penuh persoalan yang mengganggu fikiranku disaat ini...
kenape aku seperti berputus asa...
kenape aku merase seperti sgt jauh dengan diri Mu...
aku cuba untuk membuang sikap2 yang buruk dalam hidup ku...
aku juga sentiase berdoa kepade Mu 
tunjukkan lah jalan yang benar
tunjukkan lah jalan yang lurus
tunjukkan lah jalan yang Engkau redhai...
hindarkan lah aku dari azab api neraka Mu..
Kau bimbinglah aku ke arah kebaikan dan kemuliaan..
jadikanlah aku hamba yang taat kepada diri Mu...
jadikanlah aku umat yang taat kepada rasulullah s.a.w
jadikanlah aku anak yang mendengar kata kedua orang tua ku...
jadikanlah aku contoh yang baik terhadap adik2 ku...
jadikan aku teman yang sejati terhadap sahabat2 ku..
jadikanlah aku manusia yang berbakti kepada agama ku...
jadikan lah aku manusia yang berbakti kepada masyarakat ku..
jadikanlah aku manusia yang berbakti kepada negara tanah tumpah darah ku...
hilangkan perasaan hasad dengki...
hilangkan perasaan iri hati..
hilangkan sikap prasangka buruk..
tegah mulut ini dari berkate perkara2 yang lagha..
tegah tgn ini dari melakukan perkara2 yang lagha..
tegah mata ini dari melihat perkara2 yang lagha..
tegah juga telinga ini dari mendengar perkara2 yang lagha..
Kau ampuni segala dosa2 ibu bapa ku...
Kau ampuni segala dosa2 seluruh keluarga ku...
Kau ampuni segala dosa2 para pendidik ku...
Kau ampuni segala dosa shabat2 ku...
Kau ampuni segala dosa2 seluruh umat islam di muka bumi ini...
Dan..
Kau ampuni hamba Mu ini yang banyak melakukan dosa2...
hindarkan aku segala yang Engkau murkai...
amin...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
semoga ari esok tidak seperti ari ini..
kepada pembaca yang degil...
terima kasih kerana membaca..
-the end-

1 comment: