Tabung

Monday, March 8

pencemaran oh pencemaran..

fuh cantiknye asap tu...
tgk asap2 tu...
menuju ke >>>
Kolej Kediaman Tun Fatimah...
Kolej Kediaman Tun Ismail...
erm
bertuah la Kolej Kediaman Syed Nasir..
ini la situasi hari2 kami...
menghirup udara yang bercampor dengan asap2 kilang...
nak dibendung benda ni pun da x bley..
yela xkn nk suh kilang tu tutup lak kan...
die pun da lama terpacak kat situ...
erm da le lama lagi kakak nk hidup kat UTHM ni..
so lame lagi la kakak hirup udara2 kurang bersih ni...
da la skang tgh musim kemarau...
panas dan bahang mmg terasa x kire pg ptg or mlm...
same je..
xde da le pas mandi pagi nk gigil2...
panas lagi ade r..
mengharap kan hujan turun di bumi parit raje ni..
hehe..
td bru hujan ...
tp kakak terdengar jeritan2 wanita2 di bawah..
hahha
adakah akibat seronok sgt dengan kedatangan hujan..
ish2 rupenye diorang g mandi hujan..
bahaya betul...
da la da lame hujan x turun..
itu sudah semestinye...
HUJAN ASID...
aduhai...
menempah penyakit tu..
kakak yang x mandi hujan pun bley demam+batuk+selsema aritu..
fuh x larat rsenye...
da le lame x diserang penyakit2 ni...
tp alhamdulillah skang da sihat...
hehe
suke...

"sayangi la bumi kite.."

-the end-

4 comments:

  1. hohooho...dh 6 tahun hidu asap tuh..lalala..tp pnyeksaan bakal berakhir (",) xlama lg...

    uik...bahaya la maen ujan..kiter dhla dokat ngn evergreen..hjan yg trn 2 asid rain lorhh dear...lg2 kalo 10 minit after hujan trn...bnyk bhn chemical masa 2...chewahh..haha..im environmental person la...hakhak.. :)

    ReplyDelete
  2. sejak bler ko jd pencinta alam ni..gud3~

    ReplyDelete
  3. hehe kak mimi mmg pencinta alam..

    ell...ni la aku yang sbnrnye..
    hehe

    ReplyDelete
  4. hirup udara segar everyday...

    ReplyDelete