Tabung

Friday, May 7

jiwa merintih

salam..
ini bukan entry jiwang-jiwang keparat..kenapa?kenapa erk?kenapa perlu 'caps lock' kan perkataan 'wanita' itu?dosa sangat ke aku ?aku tak ade niat nak kecewakan sape2..aku tak akan ambil pusing andai kata kamu buat-buat tak mengenali aku sebagai seorang anak didik dulu kala..aku tak minta pun kamu cari aku balik..aku tau aku kecewakan kamu..ye aku bukan budak kamu lagi..bukan lagi..bukan..tapi kenapa?aku tau kamu pandang aku pun taknak..apatah lagi senyum pada aku...takpa..taknak pandang..taknak senyum aku dah tak ambil pusing...tapi aku terasa hati...sangat-sangat terasa..diorang cakap pujuklah kamu..aku ada kekuatan nk pujuk kamu..tapi kamu pandang aku pun tak kn..camne aku nak pujuk..aku nak masuk balik pun 10 kali fikir..dah lah..jangan lah benci aku..kamu anggap aku keluar sebab aku cacat..ye sila anggap aku berundur kerana kecacatan aku..aku rela dianggap cacat daripada aku dianggap arwah..arwah yang dibenci kerana tidak dapat menurut segala kehendak kamu..memanglah kamu nampak aku macam boleh...tapi aku adalah aku..aku tau tahap kemampuan aku..kalau aku hebat, mesti lah dari dulu aku hebat..jangan cakap kamu nampak aku boleh..aku memang boleh tapi aku takut kamu terlalu meletak harapan yang tinggi..lepas tu tibe-tibe harapan tu jatuh bertimpa-timpa..nanti kamu lagi sakit..lagi kecewa..teruskanlah kamu dengan mereka-merka yang sanggup..sungguh..aku tak sanggup...ye aku lemah..ye aku loser..ye semua andaian kamu betul..teruskanlah berandaian dan teruskan lah melupakan aku..aku yang arwah..arwah dalam fikiran kamu..jangan di fikirkan..dan jangan pernah mengenali aku untuk kali kedua..tidak akan ada yang kedua mahupun ketiga..sekali itu cukup menyeksa jiwa..lagi satu..aku tak marah pada yang lain..kalau-kalau ada yang mengingatkan 'kamu' untuk mengenal diri in..cuma saat ini aku ingin menegaskan jangan lah buang masa, tenaga, ayat dan apa-apa sahaja untuk 'kamu' ini mengenal aku ini semula..biar ia terhenti di sini..biar ia bertitik noktah di sini..biar ia bersemadi di kuburan ini..pacakkan saja nisan tapi biar jauh di lubuk hatimu..tiada apa yang perlu dikenangkan lagi tentang aku..sekarang, aku mengenali diri kamu dan kamu tidak mengenali diri aku..

rintihan jiwa..

p/s : andai kata kamu senyum kepadaku suatu hari nanti..akan aku fikir-fikirkan..agar tiada dendam kesumat di lubuk hati kamu..

6 comments:

  1. sabar yang..

    let it be ur strength to fight with it!!

    ReplyDelete
  2. sabar je la.. x bek berdendam2..
    =)

    ReplyDelete
  3. insyaAllah xakan ada sifat dendam kakak terhadap die...sebab die pernah memberi ilmu kepada kakak

    ReplyDelete