Tabung

Sunday, July 25

bersama chef yayang part-4

Salam para pembaca semua...

Bersua lagi kita dalam rancangan ‘dapur bersama berlagak’ (perasan ada rancangan sendiri)...hahahaha...

Resepi kita hari ini cukup mudah, cukup sedap..nyum2x

Kek batik cun punye!!


Barang-barang yang diperlukan ialah...

1.    Buttercup

2.    Milo

3.    Susu pekat

4.    Biskut marie

5.    Telur

6.    Chocolate rice (colourful)

----------------------------

Step 1...cairkan buttercup ke dalam periuk atau pun kuali...ikut suka penggunalah nak masak dalam apa-apa pun..asalkan kapasitinya dapat memuatkan adunan tadi..

Step 2..kemudian masukkan susu pekat..kalau tak nak manis sangat pandai-pandailah nak letak setengah ke...ikut sedap tekak masing-masing..

Step 3..masukkan serbuk milo...ada sesetengah irang suka masukkan serbuk koko..tapi kakak suka 100% milo

Step 4..lepas tu masukkan lah telur..(sebenarnya kakak main letak je bahan-bahan ni..xtau cara yang sebenar pun)....kacau ramuan2 tadi...

Step 5...terpulang pada anda lah nak patah2 kan biskut marie itu banyak mana..jangan hancurkan sudah lah ye.....

Step 6..gaulkan semua biskut marie yang telah dipatahkan kedalam coklat yang kelihatan begitu lazat sehingga membuatkan Jaja tergoda...wakkakak...

Step 7...masukkan kesemua tadi kedalam bekas seperti loyang ataupun Tupperware...mampat kan ikut acuan tersebut...

Step 8..sentuhan terakhir..taburkan chocolate rice tadi diatas kek tersebut...kemudian sejukkan di dalam peti sejuk...

Dan siap....boleh lah di potong dan di makan...jangan lupa berikan sediikit kepada jiran sebelah...hehehe




-the end-

No comments:

Post a Comment