Tabung

Tuesday, October 19

betul jugak

salam
hari ini ada satu cerita yang lawak sampai boleh keluar air mata...
---------------------------------
kakak ada seorang kawan..
kami serumahlah..
orangnya baik
bijak pula..
dia lah yang rajin bantu kalau kakak tak faham masa belajar..
beliau adalah Siti Hajar a.k.a JJJ
JJJ merujuk kepada 'jaja jujur je'..
---------------------------------
apa kaitan jaja dalam cerita ini...??

kakak selalu mengusik si jaja ni...
contohnya kalau kakak tengah sembang-sembang, jaja mesti tanya "kenapa? cerita apa?"
dan dengan slumbernya kakak selalu jawab,
"ah budak kecik tak boleh tahu"(walhal kami sebaya)
biasa lah kami gurau-gurau manja kan..

tapi apa kaitan sampai boleh keluar air mata??
okey
nak dijadikan cerita menarik kali ini...
seperti biasa
dialog yang sama digunakan
"ah budak kecik tak boleh tahu"
tiba-tiba jaja bersuara slumber juga
"biar la budak kecik pun, tapi kita ada pakwe"
*glup
suasana berubah menjadi senyap sunyi macam dalam gua...
dushh terasa seperti dipukul perasaan ini dengan ayat itu...
kakak bersuara dalam hati 
"betul jugak"
*plup
tersedar dari lamunan yang tidak sampai beberapa saat...
terasa benda ni lawak tahap gaban
sampai seluruh isi rumah ketawa tak ingat dunia termasuklah kakak
dan sehingga menitiskan air mata akibat terkecewa bagi mereka yang tiada 'pakwe'(ayat budak-budak kecik)
-------------------------

serve u right la kakak!!
suka sangat kacau orang kan
kan dah sentap sendiri..
hahahaha
ni la JJJ...
haha yang belakang tu nampak macam gemuk gila n tak tahu pasal apa dia nampak tembam macam tu..
patutlah tak ada 'pakwe' sebab gem**...
hahaha

-the end-

10 comments:

  1. hahaha... lawak2.. xpa. bsbr dlu dyg. lmbt laun, ada jgk tu. :)

    ReplyDelete
  2. haha faisal..
    ye lambat laun ku akan kawin jugak..opsss

    ReplyDelete
  3. jjj memang cmtu..
    ade je ayat budak2 yang terkeluar..
    padahal dia xsedo ape yg dia ckp tu lawak kan..
    HAHA

    tp kan dyg, serve u right la !
    i kan ade !
    haha

    ReplyDelete
  4. haha tadi pun die ter'buat' lawak lagi...

    ReplyDelete
  5. hahaha..dak comei kan ade..huhuhu

    ReplyDelete
  6. hahaha... ayat x ble thn. amin. hahaha...

    ReplyDelete
  7. yela..nnti dah abis blaja mesti nk berkeluarga kn...haha thanks meng amin kn

    ReplyDelete
  8. jajas memangs lawaks..
    anyway, i like your statement ja..
    u have boyfriend..hak3

    ReplyDelete