Tabung

Tuesday, October 5

bukan simpati

salam..
entry berkaitan kejohanan silat tempoh hari...
kakak menangis semahunya..
menangis kerana kekalahan di awal permainan...
namun bukan untuk meraih simpati siapa-siapa pun..
dan hari ini akan terjawab semua kenapa kakak menangis
------------------------------------
selepas kekalahan
kakak tak mampu nak tahan air mata yang bertakung
tak tertanggung rasa kecewa dengan diri sendiri..
sumpah kakak memang kecewa dengan diri sendiri...
try to be tabah masa tu..
tapi nak capai 10 minit pun tak berdaya..
run to toilet..
toilet jadi saksi air mata..

nak luahkan kat orang masa tu pun tak mampu..
cakap sikit nak keluar air mata..
hanya mampu coret atas kertas renyuk-renyuk..
tujuan kakak tulis adalah untuk mencari di mana kesilapan yang terjadi..
dan akan di jadi rujukan dan pengajaran untuk game yang akan datang


maaf untuk tulisan macam ayam itik..
tulisan orang kecewa barangkali...
ayat pun tunggang terbalik macam harem...

"no medal but just got a 'slap' "
round kedua kakak kene tampar..
 itu tamparan seorang bapa terhadap anak...
kakak faham kekecewaan coach..
kakak lebih dahulu kecewa berbanding dia..
tidak tahu mana hilang rentak permainan kakak..
blur di tengah gelanggang untuk kali pertama..
ya Allah, hanya tuhan sahaja tahu bagaimana perasaan kakak...

kalah adat permainan..
ini ayat penyedap sahaja..
untuk kita dapat menerima kekalah itu..
namun, kita harus punyai tekad baru supaya saat pahit ini tidak terulang lagi...
cukup hari tu sahaja kakak nangis..
tidak untuk berikutnya...
perkataan 'sorry' bukan penyelesaian untuk jangka masa yang panjang..

*kakak, sekarang awak tahu di mana silapnya..dan cuba atasi..


"teruskan dengan silat..jangan berhenti"



-the end-

8 comments:

  1. bagus, atasi segala kesilapan tu. tp, pa yg paling penting, jangan menyerah kalah.

    aku pun dpt medal berkat kena 'sentuhan' abg peja. adeh.. hahaha...

    ReplyDelete
  2. it's ok..hidup ada turun naiknya..
    Good luck for the next time :)

    ReplyDelete
  3. cik hel : jom join silat..asyik main bola jaring je

    ReplyDelete
  4. chill weh...experience is the best teacher..lpas ni ad rezeki..boleh pegi jauh!!

    ReplyDelete