Tabung

Saturday, October 16

maaf, saya bukan artis...

salam..

setiap manusia itu perlukan perhatian..
tidak mengenali status mahupun umur...
baik bayi mahupun kanak-kanak
dari remaja ke dewasa
sehingga mereka yang warga emas juga perlukan perhatian..
---------------------------------------------------
perhatian juga boleh ditafsirkan dengan ayat-ayat lain...
sebagai contoh mencari populariti dan gosip...
------------------------------------------
'popular'
oh kita tidak berbicara tentang kedai buku popular
tapi kita membicarakan tentang popular untuk sesuatu makhluk..
popular selalu dikaitkan dengan artis atau ahli sukan atau mereka-mereka yang popularlah..

'perhatian'
semua orang perlukan perhatian
seperti contoh..
seorang anak memerlukan perhatian daripada ibubapa
seorang murid memerlukan perhatian daripada cikgu
seorang kekasih memerlukan perhatian daripada pasangannya

'gosip'
gosip atau kata lainnya khabar angin..
gosip merupakan satu medium untuk popular...
hal ini sungguh berkait-kait..

"manusia perlukan perhatian menggunakan gosip dan hasilnya popular"

*haha ramalan kakak sahaja...

-------------------------------------------------------------
hey hey ramai cakap kakak sukakan populariti..
ya tepat sekali...
kakak suka populariti
kakak suka perhatian
tapi gosip???

kakak nak jadi artis..
artis boleh popular kan..
tetapi bila masa kakak boleh jadi artis???
mustahil bukan..
memang mustahil..
keluarga tidak merestui...

"hey dayang, u ni kan i tengok suka bergaya n snap2 pic..why dont u become a model??"
haha benar..
kakak gile bergambar...
tapi nak jadi model tu perlu fikir berkali-kali...
saya tak cantik macam merekalah...
mereka tiptop, mantop, dan segala top yang ada...

perhatian...
kawan-kawan selalu cakap kakak suka curi perhatian..
yes memang pun..
kakak sukakan perhatian..
di sini kakak ketandusan perhatian..
jauh dari keluarga...
walau apapun, terima kasih kawan...
kawan yang banyak bagi perhatian pada kakak

gosip...
ada gosip yang membuat kita tersenyum..
ada gosip yang membuat kita menyinga..
sejak dibangku sekolah lagi kakak pernah dapat macam-macam gosip..
daripada gosip yang cikai-cikai sehinggalah gosip yang serius gaban..
walaupun gosip itu memberikan kepopularan (kadang-kadang ok)..
tapi bagi kakak gosip adalah perkara yang akan membuat kakak geleng kepala...

---------------------------------------------
dan sekarang..
ini benar-benar menguji..
kenapa kenapa dan kenapa???
kenapa bukan satu??
kenapa dua??
kenapa sekali gus??
kenapa tiba-tiba??
kenapa lambat??
ye kenapa lambat??
kenapa baru sekarang??
kenapa senyum??(senyum pun dah tak boleh??gila ke ape)
-
kenapa dulu??
kenapa sekarang??
kenapa saya??
kenapa di curi??
kenapa curi??
kenapa yang lain??
kenapa awak??
kenapa bagi??
kenapa nampak tapi??
kenapa harapan??
kenapa lambat??
kenapa samar??
kenapa macam??
kenapa tidak jelas??
kenapa terlepas??

maaf banyak sangat kenapa..??
maaf terlalu berbelit

------------------------------

-the end-

8 comments:

  1. kenapa bnyk sgt kenapa? pening kepala baca bnyk pkataan kenapa ni. huhuhu...

    ReplyDelete
  2. abg faisal pernah dengar lagu stacy x??

    kenapa bah..kenapa bah..haha

    ReplyDelete
  3. klu taip 'why' nmpk cikit plak, tht y kamuu gune knpe..btol x??
    hik3

    ReplyDelete