Tabung

Thursday, September 15

saya manusia bukan buaya

eh kite bukan apa..
kite tak de niat nak senyap
sembunyi diri
kite perlu ruang
kite x nk buang sape2
sekali kite buang
mungkin sepuluh kali orang buang kite
kite masuk care baik
kite cube keluar care baik
saye muda
harus hormat orang tua
tak kesah dia baik atau jahat
die tetap perlu dihormati
kite kena belajar benda2 positif
belajar mengasingkan apa yang perlu apa yang tidak
saya ni gadis2 biasa
yang kadang2 emosi nya tidak stabil
mempunyai pengurusan masa yang lemah
pengurusan diri yang terabur
gagal dalam menguruskan hal sendiri tercampur aduk hal akademik
adakala sgt membebankan
tapi itu diri saya
saya pun dalam proses pembelajaran
semua orang macam tu
tp Allah anugerahkan mereka keunikan
ada keunikan pada diri masing2
tak kesah dari segi apa..
kalau dia pandai mencuri pun itu satu keunikan diri dia
tapi pasal dosa tu dia yang kena tanggung atas keunikan dia la..
saya pernah ada musuh
tp saya rasa bermusuhan tu tak bagus
jadi saya memang x suka bermusuh
tp kadang2 kite seolah2 tampil macam nak bermusuh
aduh memerangkap jiwa..
saya tak tau
kadang2 saya keliru
apa tindakan yang saya lakukan ni
kadang2 kita cube untuk lari kn yg ini tapi kebelakang nya dia dtg jugak
masa itu kite terima je..
xterniat nk kurang hajar dgn org tua.
tp bile dah jadi
ya Allah apa aku ni...
dia itu umpama ibu dan ayah..
minta maaf dari kejauhan..
semoga hati ini menyampaikan
berat bibir berbicara
itu satu kelemahan juga
apa ada dalam kotak hati?
bercampur baur
rasa bersalah
kegagalan untuk stop blaming diri sendiri
dulu saya kuat kental
tapi usia meningkat remaja ni mengenepi kan kekuatan kekentalan
tapi itu lah lumrahnya
moyang saya pun ckp saya keras
walaupun pandangannya sudah tiada
tapi dia kenal siapa cicitnya
kita tak boleh lari dari lumrah
hakikatnya saya memang keras...
tak perlu kepuraan kerana
kita kena jadi diri kita..
setenang2 air di laut ..
betul, memang ada buaya





No comments:

Post a Comment